The Last of Us, drama tarihinin en keskin yumruklarından birini attıktan daha sonra bile kendini kurtarmayı başaran mükemmel bir öyküydü.
Oyunun her bir ögesi içindeki karakterler, öykü ve sinerji, bunu özel olduğu platformdaki en uygunlardan biri ve kelam konusu ayrıcalık ne olursa olsun jenerasyonumuzun en güzellerinden biri yapan şeydir.
Joel’in bu kadar değerli bir kayıptan daha sonraki öyküsü, acımasız bir toplu katliam zincirine girerken ayaklarını bulmasıydı, The Last of Us yumruk atmıyor.
Kanlı, intikamcı ve sizi yozlaşmayı en temel haliyle izlemeye zorluyor.
Bunu göz önünde bulundurarak, yıllar boyunca oynadığımız ve burada incelediğimiz, sadece ortamın, kurgunun ve oynanışın emsal bir tecrübe için ne kadar yeterli bir ortaya geldiğine odaklandığımız The Last of Us üzere anlatı odaklı oyunlar üzere en âlâ 5 oyunu burada bulabilirsiniz.
The Last Of Us üzere en düzgün Oyunlar
5. Bioshock Infinite
Bioshock: Infinite, sağladığı ortamda alabileceğiniz kadar Tim Burton’dur, lakin maskenin her distopyadan ne kadar çabuk çözüldüğüne dair net bir hadise çalışması sağlar.
Gerçek bir savaşın kurgusal bir versiyonunda kendi hareketleriyle yaralanmış, yorgun, bitkin ve suçluluk hissiyle dolu eski bir dedektif olan Booker DeWitt’in denetimini elinize alıyorsunuz.
Apansız yeni bir olay, gizemli bir hanımı aramak için gökyüzündeki bir steampunk kentinin kalbine indiğinde, modülleri toplamak ve bulmacayı tamamlamak size kalmış.
Walking Dead biçimi bir anlatının cilalı bir versiyonunu bir daha yaratmaya ve sunmaya çalışan Days Gone, Sony’nin PlayStation 4’ün son günlerini görmek için düzgün bir oyundu ve az epey başarılı oldu.
Direktör John Garvin, bu bir dahalemede Freaker virüsü olan, dünyayı tesiri altına alan klasik ölümcül salgın içinde karısını bulmaya çalışan yalnız bir kurt karakter arketipi olan Deacon St. John’un kıssasını sunmaya çalışıyor.
Düzgün ölçüde entrika, aksiyon ve karakter keşfi ile Days Gone, zombi cinsine kâfi bir katkı ve kıssa odaklı şahane bir seçim.
Max Payne 3, fantastik bir üçlemenin tatmin edici bir sonundan daha fazlasıydı.
Kendini köşeye sıkıştırmış bir öykünün devamıydı ve Rockstar IP’yi devraldığında, hayranların hem franchise’dan tıpkı vakitte Rockstar’dan beklentileri doğrultusunda hayli fazla çalışma yapılması gerekiyordu.
Bunu kaçırmadığınızdan emin olun.
Eleştirmenler, oyunu Ellie’nin Joel ile olan öyküsünü fotoğrafın epeyce haricinde bir biçimde kapatmak için kahramanca bir uğraş olarak övdü.
birebir vakitte, uzun vakittir hayranlar, dirgenlerini mecburî fazlaca oyunculu bir moda yönelttiler ve onlara bakılırsa, sevmeye ve beslemeye başladıkları köklerden hayal kırıklığı yaratan bir uzaklaştırma oldu.
Bunun da ötesinde, intikam için kör bir avda acı, ayrık bir sosyopat olarak Ellie, ilişkilendirilebilir bir kahramanı düşündüklerinde akıllarına gelen birinci şey değildi.
Durum ne olursa olsun, TLOU II. kısım aşk, ıstırap, seyahatler ve sonuçlar hakkında özür dilemeyen gri bir öykü anlatıyor.
Ellie ve Abby’nin oyunun tüm müddeti boyunca sergilediği harika ikilik, Naughty Dog’un ulaşmak için yola çıktığı atmosferi ve tansiyonu oluşturmaya yardımcı oluyor ve bunu hoş bir biçimde yapıyor.
Detroit: Become Human’dan alacağınız ana paket, kontrasttır.
Oyun dizaynından anlatıma, bakış açısına kadar her şey, bu tıp eğlencelerden hoşlanan beşerler olarak ya büyüleyici bulduğumuz ya da bir anda vazgeçeceğimiz epey özel bir aksilik tipine dikkatlice bağlı.
Renkler içindeki aksilik, ortam içindeki zıtlık, hava durumu üzere küçük şeyler bile ve kurgusal olsun ya da olmasın ikili bir dünyada ahlaki açıdan belgisiz seçimler içindeki aykırılık.
Detroit’in cazibesi, insan alakaları ile katı ikili fonksiyon bir ortaya geldiğinde ortaya çıkan kaos içindeki tersliği keşfetmede yatar.
Ve Heavy Rain and Beyond: Two Souls’un gerisindeki insanlardan öteki bir şey beklemeyiz.
Connor, insanın her şeyi olduğu üzere görmeye ve her şeyi olduğu üzere, kendi sistemiyle göstermeye çalıştığı ruhsal gayrete giren, ağır bir biçimde çatışan bir “android”dir.
Detroit, metin tabanlı macera çeşidinin senelerca süren evriminin doruk noktasıdır.
Size bir senaryo, bir çatışma ve nihayetinde gerçek dünyadaki bir insan olarak karakterinize ve bakış açınıza yansıyan ve deneyimleyeceğiniz oyuna karar veren tahlil seçiminiz verilir.
Oyunun her bir ögesi içindeki karakterler, öykü ve sinerji, bunu özel olduğu platformdaki en uygunlardan biri ve kelam konusu ayrıcalık ne olursa olsun jenerasyonumuzun en güzellerinden biri yapan şeydir.
Joel’in bu kadar değerli bir kayıptan daha sonraki öyküsü, acımasız bir toplu katliam zincirine girerken ayaklarını bulmasıydı, The Last of Us yumruk atmıyor.
Kanlı, intikamcı ve sizi yozlaşmayı en temel haliyle izlemeye zorluyor.
Bunu göz önünde bulundurarak, yıllar boyunca oynadığımız ve burada incelediğimiz, sadece ortamın, kurgunun ve oynanışın emsal bir tecrübe için ne kadar yeterli bir ortaya geldiğine odaklandığımız The Last of Us üzere anlatı odaklı oyunlar üzere en âlâ 5 oyunu burada bulabilirsiniz.
The Last Of Us üzere en düzgün Oyunlar
5. Bioshock Infinite
Bioshock: Infinite, sağladığı ortamda alabileceğiniz kadar Tim Burton’dur, lakin maskenin her distopyadan ne kadar çabuk çözüldüğüne dair net bir hadise çalışması sağlar.
Gerçek bir savaşın kurgusal bir versiyonunda kendi hareketleriyle yaralanmış, yorgun, bitkin ve suçluluk hissiyle dolu eski bir dedektif olan Booker DeWitt’in denetimini elinize alıyorsunuz.
Apansız yeni bir olay, gizemli bir hanımı aramak için gökyüzündeki bir steampunk kentinin kalbine indiğinde, modülleri toplamak ve bulmacayı tamamlamak size kalmış.
- Geliştirici/Yayıncı: Irrational Games/2K Games
- Çıkış Tarihi: 26 Mart 2013
- Platformlar: PC, macOS, Linux, PS3, PS4, Xbox One, Xbox 360, Nintendo Switch
Walking Dead biçimi bir anlatının cilalı bir versiyonunu bir daha yaratmaya ve sunmaya çalışan Days Gone, Sony’nin PlayStation 4’ün son günlerini görmek için düzgün bir oyundu ve az epey başarılı oldu.
Direktör John Garvin, bu bir dahalemede Freaker virüsü olan, dünyayı tesiri altına alan klasik ölümcül salgın içinde karısını bulmaya çalışan yalnız bir kurt karakter arketipi olan Deacon St. John’un kıssasını sunmaya çalışıyor.
Düzgün ölçüde entrika, aksiyon ve karakter keşfi ile Days Gone, zombi cinsine kâfi bir katkı ve kıssa odaklı şahane bir seçim.
- Geliştirici/Yayıncı: Bend Studio/Sony Interactive Entertainment
- Çıkış Tarihi: 26 Nisan 2019
- Platformlar: PC, PS4
Max Payne 3, fantastik bir üçlemenin tatmin edici bir sonundan daha fazlasıydı.
Kendini köşeye sıkıştırmış bir öykünün devamıydı ve Rockstar IP’yi devraldığında, hayranların hem franchise’dan tıpkı vakitte Rockstar’dan beklentileri doğrultusunda hayli fazla çalışma yapılması gerekiyordu.
Bunu kaçırmadığınızdan emin olun.
- Geliştirici/Yayıncı: Rockstar Studios/Rockstar Games
- Çıkış Tarihi: 15 Mayıs 2012
- Platformlar: PC, macOS, PS3, Xbox 360
Eleştirmenler, oyunu Ellie’nin Joel ile olan öyküsünü fotoğrafın epeyce haricinde bir biçimde kapatmak için kahramanca bir uğraş olarak övdü.
birebir vakitte, uzun vakittir hayranlar, dirgenlerini mecburî fazlaca oyunculu bir moda yönelttiler ve onlara bakılırsa, sevmeye ve beslemeye başladıkları köklerden hayal kırıklığı yaratan bir uzaklaştırma oldu.
Bunun da ötesinde, intikam için kör bir avda acı, ayrık bir sosyopat olarak Ellie, ilişkilendirilebilir bir kahramanı düşündüklerinde akıllarına gelen birinci şey değildi.
Durum ne olursa olsun, TLOU II. kısım aşk, ıstırap, seyahatler ve sonuçlar hakkında özür dilemeyen gri bir öykü anlatıyor.
Ellie ve Abby’nin oyunun tüm müddeti boyunca sergilediği harika ikilik, Naughty Dog’un ulaşmak için yola çıktığı atmosferi ve tansiyonu oluşturmaya yardımcı oluyor ve bunu hoş bir biçimde yapıyor.
- Geliştirici/Yayıncı: Naughty Dog Studios/Sony Interactive Entertainment
- Çıkış Tarihi: 19 Haziran 2020
- Platformlar: PS4
Detroit: Become Human’dan alacağınız ana paket, kontrasttır.
Oyun dizaynından anlatıma, bakış açısına kadar her şey, bu tıp eğlencelerden hoşlanan beşerler olarak ya büyüleyici bulduğumuz ya da bir anda vazgeçeceğimiz epey özel bir aksilik tipine dikkatlice bağlı.
Renkler içindeki aksilik, ortam içindeki zıtlık, hava durumu üzere küçük şeyler bile ve kurgusal olsun ya da olmasın ikili bir dünyada ahlaki açıdan belgisiz seçimler içindeki aykırılık.
Detroit’in cazibesi, insan alakaları ile katı ikili fonksiyon bir ortaya geldiğinde ortaya çıkan kaos içindeki tersliği keşfetmede yatar.
Ve Heavy Rain and Beyond: Two Souls’un gerisindeki insanlardan öteki bir şey beklemeyiz.
Connor, insanın her şeyi olduğu üzere görmeye ve her şeyi olduğu üzere, kendi sistemiyle göstermeye çalıştığı ruhsal gayrete giren, ağır bir biçimde çatışan bir “android”dir.
Detroit, metin tabanlı macera çeşidinin senelerca süren evriminin doruk noktasıdır.
Size bir senaryo, bir çatışma ve nihayetinde gerçek dünyadaki bir insan olarak karakterinize ve bakış açınıza yansıyan ve deneyimleyeceğiniz oyuna karar veren tahlil seçiminiz verilir.
- Geliştirici/Yayıncı: Quantic Dream/Sony Interactive Entertainment
- Çıkış Tarihi: 25 Mayıs 2018
- Platformlar: PS4, PC