Spotify, merakla beklenen yıllık “Wrapped” programını 4 Aralık Çarşamba günü yayınladı ancak dinleyiciler, yayın devinin “sıkıcı” ve “hayal kırıklığı yaratan” performansı karşısında hayal kırıklığına uğradı. Bu yılki Spotify Wrapped, dinleyicilere en popüler müzik türlerini veya en iyi albümlerini sunmadı. Bunun yerine, kullanıcıların dinleme alışkanlıklarını sözlü olarak özetlemek için Google'ın NotebookLM teknolojisini kullanan “Sarmalanmış AI Podcast” adı verilen garip bir sürprizle karşılaştı. Tuhaf ekleme, Wrapped'da bahsedilen veri noktalarını daha da açıklayan yapay zeka (AI) seslerini içeriyordu.
O zamandan bu yana kullanıcılar, Spotify'ın ağırlıklı olarak yapay zekaya odaklandığını ve öyle hissettirmeyen bir şey yarattığını belirtmek için sosyal medyayı kullandı. Sarılmış geçmiş yılların.
Bir kullanıcı “Spotify'ın ambalajı o kadar hayal kırıklığı yaratıyor ve yapay zeka kokuyor ki… sıkıcı grafiklerden eksik türlere ve tuhaflıklara kadar bu yıl gerçekten de çaba eksikliği var gibi görünüyor” derken bir diğeri şunu ekledi: “Merhaba, sadece ben hatırlatmak için buradayım hepsi yapay zekanın dünyayı mahvedeceğini söylüyor ve Spotify Wrapped bunun mükemmel dramatik örneği.
Üçüncüsü şunları ekledi: “Görünüşe göre Spotify pek çok kişiyi kovdu ve bu yılki Wrapped'ı oluşturmak için yapay zekayı kullandı. Berbat olmasına şaşmamalı.”
Geçtiğimiz yıl Spotify, dinleyicilere müzik zevklerini gerçek dünyadaki mekanlara uyarlayan kendi “Ses Kasabası”nı sunarak büyük beğeni topladı. Ancak bu yıl, tuhaf başlıklara sahip bir dizi müzik mikro türünü içeren “Müzik Evrimi” başlıklı bir liste kullanıcılara sunuldu. “Coastal Grandmother Fingerstyle Yacht Rock”tan “Boujee Football Rap”e ve “Pembe Pilates Princess Roller Skating Pop”a kadar, dinleyicilerin açıklamaların ne anlama geldiği konusunda kafası karışmıştı.
Spotify, “Spotify'ın güçlü kişiselleştirme teknolojisini ve üretken yapay zekayı birleştirerek, dünya çapında milyonlarca dinleyiciyi sevdikleri müzik ve sese bağlayan, hiper kişiselleştirilmiş sarmalanmış deneyimler yarattık” dedi.
Ayrıca okuyun | “Ölü”, “Güle güle güle”: İsrail'in şakası “Spotify Sarılmış” listesi tartışmalara yol açtı
Spotify Sarılmış nedir?
Spotify Wrapped, İsveçli şirket tarafından 2016'dan bu yana her yıl Kasım sonu veya Aralık başında yayınlanan viral bir pazarlama kampanyasıdır. Kullanıcıların, genellikle en çok dinledikleri beş şarkıyı, en sık dinledikleri şarkıcıları ve onlara hitap eden müzik türlerini içeren dinleme etkinliklerinin bir derlemesini görüntülemelerine olanak tanır.
Verilerin renkli görsel temsili, kullanıcıların daha sonra sosyal medyada paylaşabileceği çeşitli slaytlarda sunuluyor.
O zamandan bu yana kullanıcılar, Spotify'ın ağırlıklı olarak yapay zekaya odaklandığını ve öyle hissettirmeyen bir şey yarattığını belirtmek için sosyal medyayı kullandı. Sarılmış geçmiş yılların.
Bir kullanıcı “Spotify'ın ambalajı o kadar hayal kırıklığı yaratıyor ve yapay zeka kokuyor ki… sıkıcı grafiklerden eksik türlere ve tuhaflıklara kadar bu yıl gerçekten de çaba eksikliği var gibi görünüyor” derken bir diğeri şunu ekledi: “Merhaba, sadece ben hatırlatmak için buradayım hepsi yapay zekanın dünyayı mahvedeceğini söylüyor ve Spotify Wrapped bunun mükemmel dramatik örneği.
Üçüncüsü şunları ekledi: “Görünüşe göre Spotify pek çok kişiyi kovdu ve bu yılki Wrapped'ı oluşturmak için yapay zekayı kullandı. Berbat olmasına şaşmamalı.”
Spotify Wrapped hayal kırıklığı yaratıyor ve AI kokuyor… bu yıl sıkıcı grafiklerden tür ve tuhaflık eksikliğine kadar gerçekten çaba eksikliği var gibi görünüyor
– Ali (@twigsalterego) 4 Aralık 2024
Spotify Wrapped hayal kırıklığı yaratıyor ve AI kokuyor… bu yıl sıkıcı grafiklerden tür ve tuhaflık eksikliğine kadar gerçekten çaba eksikliği var gibi görünüyor
– Ali (@twigsalterego) 4 Aralık 2024
Merhaba, hepinize yapay zekanın dünyayı mahvedeceğini ve Spotify Wrapped'ın bunun mükemmel dramatik örneği olduğunu hatırlatmak için buradayım. Yapay zeka yaratıcı insanların yerini alamaz.
– bre (@relaxitsbre) 6 Aralık 2024
Geçtiğimiz yıl Spotify, dinleyicilere müzik zevklerini gerçek dünyadaki mekanlara uyarlayan kendi “Ses Kasabası”nı sunarak büyük beğeni topladı. Ancak bu yıl, tuhaf başlıklara sahip bir dizi müzik mikro türünü içeren “Müzik Evrimi” başlıklı bir liste kullanıcılara sunuldu. “Coastal Grandmother Fingerstyle Yacht Rock”tan “Boujee Football Rap”e ve “Pembe Pilates Princess Roller Skating Pop”a kadar, dinleyicilerin açıklamaların ne anlama geldiği konusunda kafası karışmıştı.
Wrapped'ın kullanımına yapay zekanın dahil olup olmadığı net olmasa da Spotify, yaptığı açıklamada bu yılın mali tablolarının “yapay zeka deneyimleri” ile “kullanıcılar hakkında daha fazla” olması gerektiğini söyledi.
Spotify, “Spotify'ın güçlü kişiselleştirme teknolojisini ve üretken yapay zekayı birleştirerek, dünya çapında milyonlarca dinleyiciyi sevdikleri müzik ve sese bağlayan, hiper kişiselleştirilmiş sarmalanmış deneyimler yarattık” dedi.
Ayrıca okuyun | “Ölü”, “Güle güle güle”: İsrail'in şakası “Spotify Sarılmış” listesi tartışmalara yol açtı
Spotify Sarılmış nedir?
Spotify Wrapped, İsveçli şirket tarafından 2016'dan bu yana her yıl Kasım sonu veya Aralık başında yayınlanan viral bir pazarlama kampanyasıdır. Kullanıcıların, genellikle en çok dinledikleri beş şarkıyı, en sık dinledikleri şarkıcıları ve onlara hitap eden müzik türlerini içeren dinleme etkinliklerinin bir derlemesini görüntülemelerine olanak tanır.
Verilerin renkli görsel temsili, kullanıcıların daha sonra sosyal medyada paylaşabileceği çeşitli slaytlarda sunuluyor.