Kadın 20 dönümlük çiftlik evinde “osuruk yok, geğirme” damat arıyor, reklamın şaka olduğu ortaya çıktı

Bilgin

Global Mod
Global Mod
Hint evlilik reklamları genellikle mizahları, alışılmadık talepleri veya düpedüz tuhaf koşulları nedeniyle dikkat çekiyor. Gazetelerde ya da internette dağıtılan bu reklamlar bazen çok özel gereksinimler içermektedir. Geçtiğimiz günlerde, ne osuran ne de geğiren, “20 dönümlük çiftlik evi olan yakışıklı bir iş adamı” arayan tuhaf bir evlilik ilanı, internet kullanıcılarını kargaşaya sürükledi. Reklamda, sosyal sektörde çalışan, piercingli ve kısa saçlı, 25-28 yaşları arasında yapılı bir damat arayan 30 yaşındaki bir feminist anlatılıyor. Damadın gelişen bir işi, bungalovu veya görkemli bir çiftlik evi olan tek oğlu olmasını istiyor. İlginç bir şekilde, yemek pişirme becerileri de bir zorunluluktur.


Tweetin başlığında, reklamın ekran görüntüsüyle birlikte “Kapitalizme karşı çalışan 30 yaşındaki feminist bir kadının, köklü bir işi olan 25 yaşında varlıklı bir çocuğa ihtiyacı var” yazıyor.

Tweet'e buradan göz atın:

Kapitalizme karşı çalışan 30 yaşındaki feminist bir kadının, köklü bir işi olan 25 yaşında varlıklı bir çocuğa ihtiyacı var.

Koi Ho tou batana
😀
pic.twitter.com/7YVPnmMMfT

– Rishi Bagree (@rishibagree) 24 Kasım 2024
Reklam internette hem eğlence hem de öfke uyandırdı. Birçoğu kriterleri ikiyüzlü olmakla eleştirirken, diğerleri toplumun evlilikten beklentilerinin mizahi bir şekilde yorumlanmasını takdir etti. Bir kullanıcı şunu yazdı: “Özelliklerini değil, görünüşünü belirtti, ancak potansiyel müşterilerin özelliklerine ilişkin belirli gereksinimleri belirtti. Feminizm bu mu?” Bir başkası şaka yaptı: “Bu, erkeklerin artık huzur içinde osuramayacağı anlamına geliyor.”


Üçüncüsü şöyle dedi: “Zepto ona 10 dakika içinde bir damat teslim etmeli.” Dördüncüsü şunu ekledi: “Bana bunun bir şaka olduğunu söyle?” Beşincisi şöyle açıkladı: “Birisi önceliklerini sıralamış.”


Pek çok kişi, alışılmadık derecede spesifik ve esprili gereklilikleri nedeniyle evlilik ilanının bir şaka olabileceğini tahmin etti. Daha sonra reklamın aslında kadının erkek kardeşi ve en yakın arkadaşı tarafından 30. yaş günü kutlaması için sahnelenen bir şaka olduğu ortaya çıktı. Reklamın ilk olarak 2021'de bir gazetede yayınlandığı ve bir düzine kuzey Hindistan şehrinde yayınlandığı belirtildi. BBC. Bir kullanıcı bunu X hesabında yayınladıktan sonra tekrar viral hale geldi.


Hiciv niteliğindeki reklam, konu evlilik olduğunda genellikle kadınlara uygulanan toplumsal baskıları ve absürt beklentileri vurgulamayı amaçlıyordu. “Böyle bir şeyi yüksek sesle söyleyemezsin. Erkekler sürekli uzun, ince, güzel gelinler arzular, zenginlikleriyle övünürler ama işler tersine dönünce buna dayanamazlar. Bir kadın nasıl bu kadar kriter koyabilirdi.” “Reklam bu anlatıya dair hicivli bir ifadeydi ve alkışlanan kişilerin bu tür 'ince, güzel, güzel bir gelin' arayanlarla aynı olduğunu varsayıyorum. reklamlar bile yayınlandı” dedi Sakshi BBC.
 
Üst