Bengaluru satıcısının posteri.
Hindistan'ın güneyindeki Bengaluru kentindeki bir hindistancevizi satıcısı, Zepto, BlinkIit ve BigBasket gibi şirketlere meydan okuyan bir reklam yayınladıktan sonra sosyal medyada viral oldu. Satıcı, Hindistan cevizinin fiyatını ülkenin en büyük hızlı ticaret uygulamalarında listeledi ve sunduğu fiyatla karşılaştırdı. Uygulamalar hindistancevizini 70 ila 80 rupi arasında satarken, satıcı yalnızca 55 rupi ücret aldığını söyledi. Gönderi, eve ürün sipariş etmenin fiyatı ve rahatlığı konusunda anında tartışmalara yol açtı.
“Hızlı ticaret, yol kenarındaki hindistancevizi satıcılarını etkileyecek mi?” @peakbengaluru tarafından X'te (eski adıyla Twitter) paylaşılan reklamı içeren gönderiyi okuyun.
Netizenler bu uygulamaların hem bağımlılık yapıcı hem de pahalı olduğunu hemen belirttiler.
“Bu hızlı ticaret şirketleri, sizin ve benim zaman kısıtlamalarından ve uygunluğa dayalı fiyattan yararlanıyor. Ancak giderek daha pahalı hale geliyorlar. Zomato ve Swiggy'yi sildiğimden beri harcamalarım azaldı ve dışarıda daha az yemek yiyorum. Bir kullanıcı “Bunu yaptığımda taşınıp check-in yapıyorum” derken bir diğeri şunu ekledi: “Hızlı ticaret siteleri her zaman fiyatları artırıyor.”
Bazı kullanıcılar, uygulamaların ekstra fiyatın çok küçük bir kısmı karşılığında daha iyi bir anlaşma sunduğunu da savundu. “Büyük bir taze hindistan cevizi sepetinin günlük aboneliği 58-60/-. Doğrudan kapınıza teslimat. Nakliye ücreti yok. Böylece artık tozlu yollarda araba kullanmanıza veya yürümenize gerek kalmayacak ve yakıttan tasarruf edeceksiniz. Sonuçta, 5/- ekstra ücret tamamen buna değer” dedi bir kullanıcı.
Kolaylık ekonomisi
Hızlı ticaret uygulamaları aracılığıyla kolaylık ekonomisinin ortaya çıkması kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırırken yerel mağazalar ve satıcılar zor durumda kalıyor. Çoğu durumda hızlı ticaret uygulamaları, yerel mahalle mağazalarının sunduğu hizmet ve müşteri desteğini sunmaz.
Geçtiğimiz ay Dhanteras vesilesiyle bir müşteri, Blinkit aracılığıyla Malabar Gold and Diamonds'tan 1 gram altın ve 10 gram gümüş sipariş edip 0,5 gram altın aldıktan sonra dolandırıldığını iddia etmişti.
“Blinkit tarafından dolandırıldım. Blinkit'ten bir gram altın ve bir gram gümüş sipariş ettim. Tamamı ön ödemeliydi. Siparişi almak için evde olmadığım için OTP'yi küçük kardeşime verdim. “20 dakika sonra eve geldiğimde yanlış ürünün teslim edildiğini gördüm. 1 gramlık Mata Lakshmi altın parası sipariş ettim.
Uygulamanın konuyu duyarsız bir şekilde ele alması nedeniyle eleştirilmesi, gönderi sosyal medyada tepkiye yol açtı.
Daha fazla trend haber için buraya tıklayın
Hindistan'ın güneyindeki Bengaluru kentindeki bir hindistancevizi satıcısı, Zepto, BlinkIit ve BigBasket gibi şirketlere meydan okuyan bir reklam yayınladıktan sonra sosyal medyada viral oldu. Satıcı, Hindistan cevizinin fiyatını ülkenin en büyük hızlı ticaret uygulamalarında listeledi ve sunduğu fiyatla karşılaştırdı. Uygulamalar hindistancevizini 70 ila 80 rupi arasında satarken, satıcı yalnızca 55 rupi ücret aldığını söyledi. Gönderi, eve ürün sipariş etmenin fiyatı ve rahatlığı konusunda anında tartışmalara yol açtı.
“Hızlı ticaret, yol kenarındaki hindistancevizi satıcılarını etkileyecek mi?” @peakbengaluru tarafından X'te (eski adıyla Twitter) paylaşılan reklamı içeren gönderiyi okuyun.
Netizenler bu uygulamaların hem bağımlılık yapıcı hem de pahalı olduğunu hemen belirttiler.
“Bu hızlı ticaret şirketleri, sizin ve benim zaman kısıtlamalarından ve uygunluğa dayalı fiyattan yararlanıyor. Ancak giderek daha pahalı hale geliyorlar. Zomato ve Swiggy'yi sildiğimden beri harcamalarım azaldı ve dışarıda daha az yemek yiyorum. Bir kullanıcı “Bunu yaptığımda taşınıp check-in yapıyorum” derken bir diğeri şunu ekledi: “Hızlı ticaret siteleri her zaman fiyatları artırıyor.”
Bazı kullanıcılar, uygulamaların ekstra fiyatın çok küçük bir kısmı karşılığında daha iyi bir anlaşma sunduğunu da savundu. “Büyük bir taze hindistan cevizi sepetinin günlük aboneliği 58-60/-. Doğrudan kapınıza teslimat. Nakliye ücreti yok. Böylece artık tozlu yollarda araba kullanmanıza veya yürümenize gerek kalmayacak ve yakıttan tasarruf edeceksiniz. Sonuçta, 5/- ekstra ücret tamamen buna değer” dedi bir kullanıcı.
Ayrıca okuyun | Distribütörler “yıkıcı fiyatlandırma” nedeniyle Blinkit, Swiggy ve Zepto hakkında soruşturma çağrısında bulunuyorHızlı Ticaret Yol Kenarındaki Hindistan Cevizi Satıcılarını Etkileyecek mi?
: @nithishr46 bunu burada buldum @peakbengalurupic.twitter.com/LfQKpgO2uc
— Zirve Bengaluru (@peakbengaluru) 7 Kasım 2024
Kolaylık ekonomisi
Hızlı ticaret uygulamaları aracılığıyla kolaylık ekonomisinin ortaya çıkması kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırırken yerel mağazalar ve satıcılar zor durumda kalıyor. Çoğu durumda hızlı ticaret uygulamaları, yerel mahalle mağazalarının sunduğu hizmet ve müşteri desteğini sunmaz.
Geçtiğimiz ay Dhanteras vesilesiyle bir müşteri, Blinkit aracılığıyla Malabar Gold and Diamonds'tan 1 gram altın ve 10 gram gümüş sipariş edip 0,5 gram altın aldıktan sonra dolandırıldığını iddia etmişti.
“Blinkit tarafından dolandırıldım. Blinkit'ten bir gram altın ve bir gram gümüş sipariş ettim. Tamamı ön ödemeliydi. Siparişi almak için evde olmadığım için OTP'yi küçük kardeşime verdim. “20 dakika sonra eve geldiğimde yanlış ürünün teslim edildiğini gördüm. 1 gramlık Mata Lakshmi altın parası sipariş ettim.
Uygulamanın konuyu duyarsız bir şekilde ele alması nedeniyle eleştirilmesi, gönderi sosyal medyada tepkiye yol açtı.
Daha fazla trend haber için buraya tıklayın