IIT Bombay Mezunu mükemmel kurucu ortak seçimine ilişkin ipuçlarını paylaşıyor

Bilgin

Global Mod
Global Mod
Bay Goel, başarı için benzer bir vizyonu paylaşan bir kurucu ortak seçmenin önemini vurguladı.


Etkili işbirliği başarılı şirketlerin temel taşıdır. Finansal stratejiler, yıllık hedefler ve ekibin temel değerleri gibi kritik konularda kurucular ve kurucu ortaklar arasındaki uyum, uzun vadeli başarı için kritik öneme sahiptir. Son zamanlarda yayınlanan bir yazıda

Bay Goel viral bir gönderide şu ifadeyi açıkladı: “Örneğin, küçük, orta sınıf bir aileden geliyorsanız, 5 milyon Rs'lik bir sonuç sizin için çok büyük olabilir. Ancak kurucu ortağınız varlıklı bir iş ailesinden geliyorsa, onlar için bu çok saçma olabilir. Bu, vizyon/sonuçta büyük bir fark yaratabilir.

Bay Goel ayrıca, uyumsuz finansal hedeflerin, özellikle müşteri seçimi söz konusu olduğunda önemli kararları engelleyebileceğini vurguladı. Tamamen farklı finansal hedeflere sahip iki kurucu ortak hayal edin. Bir müşterinin yıllık 1 milyar Rs kazanma hedefine uygun olarak 25 lakh Rs teklif etmesi önemli bir kazanç olarak değerlendirilebilir. 25 milyar cirosu olan diğer kurucu ortak Finansal önceliklerdeki bu eşitsizlik, çelişkili kararlara yol açabilir ve şirketin büyüme gidişatını engelleyebilir.

“Bu müşterinin peşine düşüp düşmemek, kurucuların ne kadar büyük bir sonuç aradığına dair bir soru olacak. İştah farklılıkları bu kararda sürtüşmeye neden olabilir. Sürtüşme kurucu ortak çatışmalarına yol açar. Kurucu ortak çatışmaları budur.” “Bir şirketi yok etmenin en kolay yolu” diye ekledi.

Buradaki yazıya bakın:

Bir kurucu ortak ararken başarı tanımı sizinkine benzeyen birini arayın. Örneğin, küçük, orta sınıf bir aileden geliyorsanız, 5 milyar Rs kazanç sizin için çok büyük olabilir. Ancak, eğer kurucu ortağınız varlıklı bir iş ailesinden geliyorsa, örneğin…

– Aman Goel (@amangoeliitb) 2 Mayıs 2024
Gönderi yılda 25.000'den fazla görüntüleme aldı.”

Başka bir kullanıcı şöyle yazdı: “Bu iyi bir tavsiye Aman. Yakın zamanda tam da yaşam beklentilerindeki bu tutarsızlık nedeniyle kurucu ortaklar arasında bir kavgaya tanık oldum.”

“Ortak kurucunuzun yalnızca 5 müşteriden 5 Cr'ye, 20 müşteriden 5 Cr'ye ulaşabilen daha büyük müşterileri kovalamasına ne dersiniz? 5 müşteriyi yönetmek kolay, oluşturmak kolay, satmak kolay” yorumunu yaptı üçüncü kullanıcı.

Dördüncü kullanıcı şunları yazdı: “Çok mantıklı. Ama zıt kutuplar birbirini çekiyor; farklı bir bakış açısına sahip birinin farklı bir bakış açısı getirebilmesini istemez miyiz?”

“Katkılarınız çok aydınlatıcı. Bilgelik incilerinizi başkalarıyla paylaşmaktan hiçbir zaman çekinmediniz. Bu, birçok hevesli girişimci için son derece yararlı olacaktır. Bunun için sizi takdir ediyorum ve size çok başarılar ve iyi bir gelecek diliyorum. Teşekkür ederim” dedi yorum yapan beşinci kullanıcı.


Daha fazla trend haber için buraya tıklayın
 
Üst