Yapay zeka, tüm profesyonel sektörlerde neredeyse tüm arka ofis operasyonlarına sorunsuz bir şekilde entegre olmuş ve yapay zeka destekli cihazlar aracılığıyla çeşitli şekillerde günlük yaşamın bir parçası haline gelmiştir. Müşteri destek sohbetlerinden otomatik telefon aramalarına kadar pek çok sektör halihazırda yapay zeka odaklı çözümlere güveniyor. Ancak yapay zeka artık şaşırtıcı bir amaç için kullanılıyor: öfkeli müşterileri simüle ederek müşteri hizmetleri yöneticilerine kızgın arayanlarla uğraşırken sakin ve toparlanmayı öğretmek.
Buna göre Günlük Yıldız, Bilim adamları, müşteri hizmetleri personelini eğitmek için kötü ağızlı kötü bir robot yaptılar. Robot çürük öfkelenebilir, öfkeye kapılabilir ve işçilere şikayetlerle nasıl başa çıkacaklarını öğretmek için küfürlerle dolu silahlar ateşleyebilir. ABD'li geliştiriciler Furhat Robotics ve audEERING, makine canavarının sesli ifadeleri tanımak için yapay zeka kullanan bir “sosyal robot” olduğunu söylüyor. Bu, insanların ruh hallerini algılayabildiği ve onlara yanıt verebileceği anlamına geliyor. Aşırı derecede sinirlenip küfür edecek şekilde programlanabilir.
Furhat Robotics iş geliştirme direktörü Louis Simeonidis şunları söyledi: haber ajansı, “Eğer işimizi doğru yaptıysak, tıpkı arkadaşınız gibi robotun yanına gidip onunla etkileşime girebilmelisiniz. Diğer insanlarla olduğu gibi onunla da iletişim kurabilmeli ve kendinizi ifade edebilmelisiniz. Ve diğer insanların iletişim kurduğu şekilde sizinle iletişim kurabilmelidir.
audEERING kurucusu Florian Eyben şunu ekledi: “Alaycılığı ve ironiyi anlayabiliriz ve aslında pek iyi bir ruh halinde olmayabileceğinizi ve burada şeyleri söyleme şeklinizin önemli olduğunu anlayabiliriz.”
Washington DC'deki Ses ve Yapay Zeka Konferansı'nda botu test eden bir teknoloji uzmanı, durumu sakinleştirmek zorunda kaldı.
Buna göre Günlük Yıldız, Bilim adamları, müşteri hizmetleri personelini eğitmek için kötü ağızlı kötü bir robot yaptılar. Robot çürük öfkelenebilir, öfkeye kapılabilir ve işçilere şikayetlerle nasıl başa çıkacaklarını öğretmek için küfürlerle dolu silahlar ateşleyebilir. ABD'li geliştiriciler Furhat Robotics ve audEERING, makine canavarının sesli ifadeleri tanımak için yapay zeka kullanan bir “sosyal robot” olduğunu söylüyor. Bu, insanların ruh hallerini algılayabildiği ve onlara yanıt verebileceği anlamına geliyor. Aşırı derecede sinirlenip küfür edecek şekilde programlanabilir.
Furhat Robotics iş geliştirme direktörü Louis Simeonidis şunları söyledi: haber ajansı, “Eğer işimizi doğru yaptıysak, tıpkı arkadaşınız gibi robotun yanına gidip onunla etkileşime girebilmelisiniz. Diğer insanlarla olduğu gibi onunla da iletişim kurabilmeli ve kendinizi ifade edebilmelisiniz. Ve diğer insanların iletişim kurduğu şekilde sizinle iletişim kurabilmelidir.
audEERING kurucusu Florian Eyben şunu ekledi: “Alaycılığı ve ironiyi anlayabiliriz ve aslında pek iyi bir ruh halinde olmayabileceğinizi ve burada şeyleri söyleme şeklinizin önemli olduğunu anlayabiliriz.”
Washington DC'deki Ses ve Yapay Zeka Konferansı'nda botu test eden bir teknoloji uzmanı, durumu sakinleştirmek zorunda kaldı.