İngiliz lüks otomobil üreticisi Jaguar, geçtiğimiz günlerde sosyal medyada tartışmalara yol açan bir tanıtım Habersu yayınladı. Canlı markalama filmi, göz alıcı, tekno esintili kıyafetler giyen çok çeşitli modellere yer verdi ve markanın modernize edilmiş estetiğini sergiledi. Reklamda ağırlıklı olarak fütüristik görseller, soyut kavramlar ve “canlı yaşa”, “sıradan olanı sil” ve “kalıpları kır” gibi cesur sloganlar öne çıktı. Ancak reklamda Jaguar'ın ikonik lüks araçlarından hiçbirinin yer almaması interneti rahatsız etti. Kullanıcılar, reklamın içerikten yoksun olduğunu ve stile çok fazla odaklandığını, bunun da sosyal medyada alay konusu olduğunu söyledi.
RPG Grup Başkanı Harsh Goenka da kampanyayı eleştirdi ve lüks otomobil markasının yeni yaklaşımını sorguladı. Bay Goenka, Jaguar'ın son reklamının bir araba reklamından çok bir sanat filmine benzediğini belirterek X hakkındaki şüphelerini dile getirdi. Ayrıca kampanyanın “Hiçbir şeyi kopyalamayın” sloganının ne anlama geldiğini ve etkili bir pazarlama stratejisi olup olmadığını sorguladı.
Şöyle yazdı: “Jaguar'ın yeni reklamı bir araba reklamından çok bir sanat filmine benziyor; çeşitli oyuncular, cesur renkler ve araba yok. 'Hiçbir şeyi kopyalamayın' – bu ne anlama geliyor? Kusursuz, açık. Etkili mi? Asıl soru bu.” “
Tweet'e buradan göz atın:
Özellikle reklam ve yeniden markalama, Jaguar'ın elektrikli araç (EV) geleceğine doğru yönelmesinin bir parçasıdır. Markanın, yeniden icat etmeye odaklanmak için bir yıl önce yeni arabaları satıştan çektikten sonra 2026 yılına kadar üç yeni elektrikli araba piyasaya sürmeyi planladığı bildiriliyor. Tata Motors'un sahibi olduğu İngiliz araç üreticisi ayrıca 'JaGUar' yazan yeni bir özel logonun yanı sıra yeni bir 'zıplayan' kedi tasarımı ve 'Sıradanlığı Sil', 'Canlı Canlı' ve 'Hiçbir Şeyi Kopyalama' gibi pazarlama sloganlarını da tanıttı.
Jaguar CEO'su Rawdon Glover, yeniden markalaşmayı şirketin tarihindeki “en büyük adım” olarak nitelendirdi.
“Jaguar için yeni bir dönem başlıyor. Bu, tüm ekip için inanılmaz derecede heyecan verici bir an. Böylesine dünya çapında tanınan bir markayı yeniden yaratmak gerçekten hayatta bir kez karşınıza çıkacak bir fırsattır. Bay Glover, LinkedIn'de şunları yazdı: “Bugün Jaguar yeni marka kimliğini açıklıyor ve kurucumuz Sir William Lyons'un sözlerinden kaynaklanan 'hiçbir şeyi kopyalamama' ahlakını geri alıyor.”
RPG Grup Başkanı Harsh Goenka da kampanyayı eleştirdi ve lüks otomobil markasının yeni yaklaşımını sorguladı. Bay Goenka, Jaguar'ın son reklamının bir araba reklamından çok bir sanat filmine benzediğini belirterek X hakkındaki şüphelerini dile getirdi. Ayrıca kampanyanın “Hiçbir şeyi kopyalamayın” sloganının ne anlama geldiğini ve etkili bir pazarlama stratejisi olup olmadığını sorguladı.
Şöyle yazdı: “Jaguar'ın yeni reklamı bir araba reklamından çok bir sanat filmine benziyor; çeşitli oyuncular, cesur renkler ve araba yok. 'Hiçbir şeyi kopyalamayın' – bu ne anlama geliyor? Kusursuz, açık. Etkili mi? Asıl soru bu.” “
Tweet'e buradan göz atın:
Milyarder Elon Musk daha önce Jaguar'ın kayıp arabalar için yaptığı reklamla dalga geçmişti. Tweet attı: “Araba satıyor musunuz?” Jaguar'ın resmi X hesabı şu cevabı verdi: “Evet. Sizlere bunu göstermek istiyoruz. 2 Aralık'ta Miami'ye bir fincan kahve içmeye mi geliyorsun?Jaguar'ın yeni reklamı bir araba reklamından çok bir sanat filmini andırıyor; çeşitli aktörler, cesur renkler ve araba yok. “Hiçbir şeyi kopyalamayın” – bu ne anlama geliyor? Şüphesiz. Etkili mi? Asıl soru budur. pic.twitter.com/nVjauUUVuQ
– Sert Goenka (@hvgoenka) 23 Kasım 2024
Özellikle reklam ve yeniden markalama, Jaguar'ın elektrikli araç (EV) geleceğine doğru yönelmesinin bir parçasıdır. Markanın, yeniden icat etmeye odaklanmak için bir yıl önce yeni arabaları satıştan çektikten sonra 2026 yılına kadar üç yeni elektrikli araba piyasaya sürmeyi planladığı bildiriliyor. Tata Motors'un sahibi olduğu İngiliz araç üreticisi ayrıca 'JaGUar' yazan yeni bir özel logonun yanı sıra yeni bir 'zıplayan' kedi tasarımı ve 'Sıradanlığı Sil', 'Canlı Canlı' ve 'Hiçbir Şeyi Kopyalama' gibi pazarlama sloganlarını da tanıttı.
Jaguar CEO'su Rawdon Glover, yeniden markalaşmayı şirketin tarihindeki “en büyük adım” olarak nitelendirdi.
“Jaguar için yeni bir dönem başlıyor. Bu, tüm ekip için inanılmaz derecede heyecan verici bir an. Böylesine dünya çapında tanınan bir markayı yeniden yaratmak gerçekten hayatta bir kez karşınıza çıkacak bir fırsattır. Bay Glover, LinkedIn'de şunları yazdı: “Bugün Jaguar yeni marka kimliğini açıklıyor ve kurucumuz Sir William Lyons'un sözlerinden kaynaklanan 'hiçbir şeyi kopyalamama' ahlakını geri alıyor.”