“Temizliği Seviyorum, Kiri Seviyorum”: Cleanfluencers TikTok’u süpürüyor

Bilgin

Global Mod
Global Mod
Fin TikTok cleanfluencer Auri Kananen zafer işaretleri yapıyor.


Sosyal medya platformları, özellikle Haber paylaşım platformları, yemek bloglarından modaya, teknoloji incelemelerine ve daha fazlasına kadar farklı kategorilerde uzmanlığa sahip etkileyicilerle doludur.

Şimdi yeni bir grup sosyal medya etkileyicisi interneti ele geçiriyor ve onlara “temiz akıcılar” deniyor. Milyonlarca insan, onların kirli evleri karıştırıp temizlik tüyoları dağıtmalarını izliyor ve hatırı sayılır bir takipçileri var.

Japon dağınıklık gurusu Kondo’dan çok daha fazla sosyal medya takipçisi olan bir temizlik tutkunu olan Auri Kananen, “Temizliği seviyorum, pisliği seviyorum” diyor.

Bayan Kananen, “mümkün olan en kirli evleri” aramak için dünyayı dolaşıyor. “19 takipçim olduğu zamanları hatırlıyorum. O zaman bile, 19 yabancının beni temiz görmek istemesi gerçekten harika hissettirdi” dedi. Takipçileri tarafından Aurikatariina olarak bilinen, dokuz milyon TikTok takipçisi ve iki milyon YouTube takipçisi var.


Alışılmadık Haberlarında, Haberin Detaylarıda müzik çalarken minyatür pembe eldivenler giyerek yerleri temizliyor. Ayrıca konumun neden bu kadar kirli ve rahatsız olduğunu da açıklıyor.

Bayan Kananen, “Genellikle insanların bir akıl sağlığı sorunu veya hayatlarında meydana gelen başka bir trajedi vardır” dedi.

Buna göre depresif ya da ruhsal bozukluğu olan kişiler çoğu zaman bu sefil koşullarda yaşarlar. Kendisi depresif bir dönemden geçti, bu yüzden durumuyla özdeşleşebileceğine inanıyor.

“Bunun ne kadar ezici olduğunu biliyorum,” dedi.

Hayır işlerinin kalitesinden de anlaşılacağı gibi, Haberlarının yorum bölümleri, Haberlarının zorluklarla başa çıkmalarına nasıl yardımcı olduğunu paylaşan ve açık fikirli yaklaşımlarını öven insanlarla dolu.

Temizlik her zaman insan yaşamının önemli bir parçası olmuştur. Dünya çapında Haber paylaşım platformlarının yükselişiyle birlikte, temizlik Haberları sosyal medyada çok popüler hale geldi ve giderek artan sayıda kullanıcıya içerik gönderme konusunda ilham verdi.

İki milyon takipçisi tarafından “Abbi ile temiz” olarak tanınan 27 yaşındaki Abbi, “Videolar izliyordum ve bunu evde yapayım dedim; Bunu yaparken kendimi filme alabilirim.”

Artık markalar, ürünlerini kullandığı için ona sponsor oluyor ve Haber başına 720 ila 1.200 dolar kazanıyor.

“Beni rahatlatıyor, terapi gibi.” AFP haber ajansına “Benim için tüm endişelerden bir kaçış gibi” dedi.

Cleanfluencer’lar sadece kendi Haberlarını yayınlamakla kalmıyor, aynı zamanda takipçileriyle doğru temizlik için ipuçları ve püf noktaları paylaşıyorlar.

Güney İngiltere’den 59 yaşındaki tam zamanlı temizlikçi Ann Russell, kanepesinde oturuyor ve telefonunu yüzüne tutarak TikTok takipçilerinin bir sorusunu yanıtlıyor. Ahşap bir masadan keçe uçlu bir kalemi verniği çıkarmadan çıkarmak için izopropil alkol önerir. “Bir pamuklu çubuğu batırın ve hafifçe ovalayın.”

Bayan Russell, insanlara düzgün bir şekilde nasıl temizleneceklerinin öğretilmesi gerektiğini söyledi.

“Çorapları yıkamak, kombinlemek ve çekmeceye koymak iyi bir iş çıkarmış hissi veriyor. İnsanlara kontrolün kendilerinde olduğunu hissettirir. AFP’ye konuşan Russell, “Kişisel hayatlarının kontrolü ellerinde olduğu için dış dünyanın güvenli bir yer olduğunu düşünüyorlar” dedi.

Daha fazla trend haber için buraya tıklayın
 
Üst